ooyamasay

詩をただ載せていきます

Baby/ねぇ

Baby

 

Why you have so clear eyes

Shine as embracing sorrow

Looking into your eyes

I can find a deep hole

 

One day, pulled into your space

I fell onto the bottom

That was darker than shade

But a bit of light streamed from above

 

And inside I could see drops falling

At the same pace as your beat

Like a bell ringing to tell us that you are living

It shook my heart keenly

 

Just I wake up to the vibrating alarm

And I hope to congratulate you on surviving so far

 

---(以下、作者による日本語訳)---

ねぇ

 

あなたの瞳はどうしてそんなにきれいなの

かなしみを包みこむようにかがやいて

あなたの瞳をのぞきこんだら

暗くて深い穴があったの

 

ある日私はそこに落ちた

穴の底にしりもちをついて

そこは影よりも濃く暗かった

でも上から差し込むわずかな光

 

その中で私は見た、しずくが垂れていくのを

あなたの鼓動と同じリズムで一つずつ

まるで鐘の音が あなたの生きていること

教えてくれるようで私は ふるえた

 

ここで起きてしまったの ふるえる目覚ましで

そしてあなたがここまで生きてきたこと、おめでとう